wtorek, 25 października 2016

Ciasto Gruszkowo-imbirowe

Witam serdecznie.. 

Kochani jesień to czas kiedy,gruszki goszczą w moim domu zawsze.
Mam to szczęście,że rodzice mają sad i mogę cieszyć się ich smakiem do bólu.

Dziś upiekłam ciasto Gruszkowo - Imbirowe ,idealne na jesień:))

Podaję przepis:

Składniki:

- 175 g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 200 g miękkiego masła
175 g cukru
- 2 łyżeczki imbiru 
- 3 jajka,najlepiej wcześniej roztrzepać
- 3 lub 4  gruszki,oczywiście bez gniazd nasiennych,pokrojone w plastry 
- 1 łyżka brązowego cukru 

Wykonanie:

Formę na ciasto o średnicy 23 cm wysmarować masłem i obsypać np. kasza manną. Piekarnik nagrzać do 180 ° C
Mąkę przesiać do miski ,dodać proszek do pieczenia i sodę,wszystko wymieszać.Dodać bardzo miękkie masło 175 g,cukier imbir oraz jajka.Wszystko zmiksować na gładką masę. Przełożyć do formy i wyrównać łyżką.Ułożyć plasterki gruszek,posypać wszystko brązowym cukrem,oraz  wiórkami pozostałego masła. Piec do uzyskania złotego koloru około 35-40 minut.
Przed pieczeniem


Po upieczeniu


Na zdjęciu pojawił się nowy kubek z Biedronki.Kupiłam dwie sztuki dla męża również. 
W tym tygodniu Biedronka znów mnie zaskoczyła.Kolekcja kubków w sweterku śliczna.
Były jeszcze inne kolory,ale ten jakoś najbardziej mi przypadł do gustu.


SMACZNEGO:))

A tu już nasz Kuba,19.10.16 skończył 5 miesięcy:))


Pozdrawiam cieplutko,Edyta:))

14 komentarzy:

  1. Wygląda mega apetycznie :))
    Pozdrawiam Was cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie:) Sama piekłam w ostatni weekend ciasto gruszkowe z orzechami bo to idealny czas na takie ciasta) A Twój bobas fantastyczny! Mój skończył właśnie 20 miesięcy i próbuję sobie przypomnieć, jak to było gdy miał miesięcy 5:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten mój bobas trochę maruda he.. Jak ten czas szybko płynie... Dopiero był taki malutki,pozdrawiam;)

      Usuń
  3. Kubus już duzy chłopak! Ciesz sie tymi chwilami, kiedy jest mały, bo zaraz urośnie :) Gruszki uwielbiam, a ciasta chętnie spróbuję :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas już tak szybko mija,za szybko,pozdrawiam:))

      Usuń
  4. O rany ale to pysznie wygląda! :) mmmmmmmmmmmm :) Wyglada pysznie i chyba nie bardzo jest trudne! Myślisz że dam radę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,pewnie że dasz rade.Ciasto jest banalnie proste do wykonania,powodzenie:))

      Usuń
  5. Wygląda apetycznie :) Ja dziś gruszki na surowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczny Kubuś❤️
    Fajny przepis. Imbir w cieście!? Muszę wypróbować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń